OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Dobrý den, vítám Vás na této stránce. Zde můžete vkládat vaše dotazy na které vás zajímají odpovědi či sdělovat Vaše zkušenosti nebo příběhy Vašich mazlíků :-) Na spoustu věsí je i odpovězeno v rubrice "otázky a odpovědi" - možná odpověď na Váš dotaz najdete právě tam. 

Všechny vulgární příspěvky či spam budou bez milosti smazány !!

Věra Koryťáková

Přidat komentář

napiš strikacka s diakritikou

Přehled komentářů

  • odpověď: Filip - alias Ladislav Doubravský (či Kája Malá)

    24.11.2017 20:38:45 | Admin - Věra Koryťáková

    [odpověď: Filip - alias Ladislav Doubravský (či Kája Malá)]
    Vážený pane (asi jste spíše muž než žena - i když kdo ví...)
    velmi urážíte moji inteligenci. Nebývám frustrovaná z dotazů jednoho člověka - ale KAŽDÝ kdo má více dotazů nemá problém buď přijet - a nebo zavolat - do naší CHS a o všem, co ho zajímá si popovídat (jezdí i lidé co mají psa z jiné CHS než naší....) Nikoho jsme neodmítli a všem se věnujeme se stejnou péčí.....
    Samozřejmě máte právo se zde ptát - a já zase právo odpovědět či nikoli... Jako vy si nemůžete nebo nechcete udělat čas na to sem přijet nebo použít telefon, já nemám čas a popravdě ani chuť zde psát romány - navíc spousta vašich otázek se týká interních záležitostí - které nesdělujeme a pokud ano, tak ne veřejně.
    Práce s mými psy není moje zaměstnání. Je to můj koníček a zároveň srdcová záležitost.... abych si tento koníček mohla dovolit, musím chodit do zaměstnání ( a ne jednoho) a na svůj koníček si musím vydělat.... takže svého volného času si vážím a věnuji ho raději smysluplnějším věcem než několik hodin klovat do PC a psát o věcech, které pro majitele štěňat nejsou důležité - více by vás mělo zajímat info o konkrétním štěněti - jací jsou rodiče, co jí, jaké má klady a zápory a ne se zajímat o to, jak se vede chov. Každá CHS to má jiné a dělá věci tak, jak je považuje za nejlepší. Také se ode mne nedočkáte kritiky jiných CHS - mohu pouze říci, že ČR má štěstí - co se týče chovu Saarloosů, není zde žádná množírna - všechny CHS stanice dodržují pravidla FCI a dělá i spoustu dalších nad rámec povinností.
    Před koupí štěněte Saarloosova vlčáka doporučuji každému zájemci navštívit několik CHS a udělat si osobně obrázek jak o chovateli tak v prvé řadě o samotném štěněti a zvážit, zda je toto plemeno opravdu to, co chce. Určitě bych štěně nekupovala podle vzdálenosti CHS od bydliště nového majitele, ale na základě sympatií s chovatelem ( u většiny ne-li u všech to nákupem štěněte nekončí ale naopak začíná :-) ) a i výběrem těch správných rodičů - kteří by se měli zájemcům o štěně také líbit - přeci jen mu z největší pravděpodobností vyroste z jeho štěňátka stejně krásný pes :-)

    Odpovědět

  • chov

    21.11.2017 22:05:15 | Filip

    Jistě. Víc jmen zvyšuje motivaci k odpovědi a snižuje frustraci z jednoho opakujícího se člověka, i kdyby s dotazy lepšími než 'chci komisaře Rexe'. Nic jiného v tom není. Po telefonu se nebavím s nikým, proto se dotazuji zde a děkuji za to, že takováto rubrika na Vašich stránkách existuje.
    Doplňuji ještě neodpovězené pod číslem 9) jak socializujete své psy.
    Ptám se nejen proto, že mám zájem si od Vás psa pořídit a rád bych se dozvěděl, na co se zde ptám, ale taky proto, že si myslím, že by bylo dobře, kdyby byly takovéhle informace dostupné (právě na stránkách chovatelských stanic) pro všechny, ne jen odpovězené v soukromých hovorech. Zajímá mě, na co se ptají ostatní lidi a věřím, že po mně přijde zase někdo další, kdo si rád tyhle věci přečte a dozví se je. Nevidím na nich nic špatného.

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: chov

      10.12.2017 10:50:12 | admin

      odpovězeno viz výše

      Odpovědět

  • chov

    19.11.2017 12:25:32 | Ladislav Doubravský

    Já jsem právě většinu roku pracovně v zahraničí, to je také důvod, proč si teď nemůžeme dovolit psa pořídit. Stal by se z něj pes hotelový s kabelovou TV. Vím, že se jedná o obsáhlý dotaz na psaní, ale snad čas najdete. Moc by mě ty věci zajímaly. Ještě jednou děkuji a omlouvám se za čas strávený u počítače navíc.

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: chov

      19.11.2017 13:54:28 | admin

      Podle IP adresy - IP: 217.30.65.6 jste nyní v Praze. Můžeme si zavolat hned - ale jak tak koukám na IP adresy jiných dotazů - vy jste i Filip či Kája Malá :-))

      Odpovědět

  • chov

    18.11.2017 11:02:12 | Ladislav Doubravský

    Dobrý den, moc se mi líbí vaše štěnata (bohužel musíme ještě tak dva roky počkat). Moc se v papírových psech ještě nevyznáme, tak mě napadlo se zeptat na pár věcí tady. Snad to nevadí.
    1) když se rozhoduje o tom, kdo bude mít s kým mladé, na základě čeho se tak děje a je potřeba, aby to někdo (odborný) schvaloval? popříadě, jaký je celý postup od chvíle, kdy se rozhodnete, že chcete štěnata?
    2) podle čeho rodiče párujete?
    3) nejsou dva vrhy ročně už hodně? někde jsem viděl, že jsou i stanice, které mají odchov jednou za pár let, aby se zachovala diverzita psů.
    4) jak podle vás vypadá dobrá chovatelská stanice versus ne tak dobrá? a jak se léty a zkušenostmi zlepšujete a vyvíjíte kupředu vy?
    5) jaký je fígl na ohlídání 'správného otce' ve větších smečkách? (to by mě zajímalo do budoucna moc;))
    6) občas vidím, že se z některých chovatelských stanic dostávají psi mimo původní domov. myslíte si, že je pak odpovědností a slučností každé stanice, vzít takového psa zpátky k sobě? přeci jen se rozhodli oni, že toho psa daným lidem prodají. někde jsem dokonce četl, že někteří naopak prohlásili, jen ať toho psa raději utratí, my ho zptáky nechceme. všiml jsem si, že jste si právě vzali zpátky Fantoma, to je výborné! udělali byste to samé s každým jiným psem, i odrostlým?
    7) podle čeho vybíráte budoucí majitele? :)
    8) a kolik vrhů plánujete odchovat na jedné feně? co se s ní stane potom?
    Děkuji moc předem za odpovědi a doufám, že je v pořádku se takhle ptát. Ostatně kde jinde se má zájemce takové věci dozvědět, když ne přímo u zdroje!

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: chov

      18.11.2017 17:01:05 | admin

      Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Je ale poměrně hodně obsáhlý. Ráda Vám na vše odpovím, ale rychlejší i pohodlnější to bude po telefonu. Pokud Vás odpovědi zajímají, zavolejte mi na tel. 732 11 22 20 - případně pošlete SMS a já Vám ráda zavolám :-) a na vše odpovím

      Odpovědět

  • Socializace

    13.11.2017 19:44:41 | Kája Malá

    Co všechno podnikáte v rámci psí socializace? Co doporučujete?

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Socializace

      15.11.2017 17:10:13 | admin

      u Saarloose je nejdůležitější kontakt s cizími lidmi - aby nebyly plaší. Socializace je nejdůležitější v období růstu (čili u štěněte) Dospělý jedinec je již socializuje obtížně, má již své návyky. Takže častý kontakt se vším, co chcete, aby mu nevadilo.... cizí lidé, psy, ale i zvuky - ve velkých městech třeba tramvaj, ale i hluky aut a vůbec jakýkoli zvuk, který je pro ně nezvyklý - může to být i pracovní - stroje, el. nářadí apod.

      Výbornou socializací je i návštěva míst (třeba výstavy) kde je větší koncentrace lidí a zvířat)

      Odpovědět

  • Fotky

    11.10.2017 14:37:11 | Filip

    Moc děkuji za odezvu na můj předchozí dotaz. Čtení si o jednotlivcích smečky mě bavilo. Vím, že máte plno práce s mláďaty (jistě radostné!), ale chybí mi novější fotky zbytku smečky. Jak rostou mlaďoši, jak se daří ostatním apod. Takové to pravidelné (třeba i jednou za čtvrt roku) ze života chovatelské stanice. ;) Ještě jednou díky!

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Fotky

      15.11.2017 17:06:03 | admin

      Dospělí psy už nemění tak razantně svoji vizáž. Proto u nich neděláme profilové fotky - ty jsou povětšinou náhodné, když je vidět, že ta fotka bude za něco stát. Také jsme zde limitováni prostorem pro fotografie, proto většina fotek je na našem facebooku

      Odpovědět

  • Smečka

    26.8.2017 13:27:20 | Filip

    Dobrý den,
    mohli byste uvést u jednotlivých členů smečky, jakou mají povahu a nějaké charakteristické zajímavosti o nich + aktuální fotky? U některých to tak je, jinde mi to chybí, protože mě moc zajímá sledovat různorodost vaší smečky, jak mlaďoši odrůstají apod. Taky mě tak napadlo, jestli pořádáte třeba jednou za čas nějaké to setkání s lidmi a jejich psy, kteří si od vás pořizovali štěňata (a pokud ano, jak na to reagují starousedlíci domácí ;)), nebo zda se sami podobných setkání ať už u nás nebo v cizině účastníte? A ještě jeden dotaz, snad trochu praktický - jak zvládáte takovou smečku venčit/někam s nimi cestovat apod? :D To už je pomalu na autobus. ;)
    Hezký den a díky!

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Smečka

      30.8.2017 12:39:42 | admin

      už delší dobu o tom přemýšlím. Zatím jsem něco málo dopsala u holek, na kluky se teprve chystám :-) Problém je v tom, že se i jejich povahy trošku mění, vše se ustálí něco mezi 2 - 3 rokem jejich života.... takže později budu doplňovat - o štěňatech se toho moc říci nedá, jsou to všichni maximálně zvědavé a zlobivé potvůrky.

      Na začátku léta jsem mluvila s majiteli našich štěňat, zda by měli zájem o sraz - který by nemusel být jen pro majitele štěňat, ale i o zájemce o toto plemeno, aby si mohli sami udělat obrázek, co všechno obnáší mít doma toto plemeno, slyšet názory a zkušenosti nejen ode mne ale i od majitelů - co je překvapilo. Setkání nebude na "naší" půdě, nebylo by to fér ani vůči naší smečce ani ostatním... setkání budou na neutrální půdě, kde všichni budou mít stejné možnosti :-) Naší smečce by se totiž nelíbila návštěva dospělých Saarloosů na jejich území, jsou už smečka a svoje si hlídají. Štěňata (i cizí) jim nevadí, dospěláci ale ano. Fenky by špatně snášeli příchod cizích fenek a naši psi by zase žárlili na cizí psy (to že tu byli jako štěňata je nezajímá - odchodem ze smečky opustili tuto rodinu a vrátit se do ní je skoro nemožné....

      Zrovna tento měsíc jsem byla s majitelkou jednoho našeho štěňátka na setkání Saarloosů v Německu, kde jsem se setkala s některými z našich odchovů (Enjo, Falada) i s jinými zahraničními chovateli a předávali jsme si naše zkušenosti.

      S naší smečkou (celkem) se již opravdu cestovat nedá.... většinou to řešíme tak, že odjíždí jen jeden a druhý zůstává doma. Navíc máme tolik fenek, že snad pořád některá hárá nebo je březí - a to se odjet stejně nedá :-)

      Odpovědět

  • Hodí se do bytu a k dalšímu pejskovi?

    2.8.2017 19:33:24 | Lucka

    Dobrý den. :)
    Pejsci plemene SAV se mi strašně líbí, jak povahou, tak i vzhledem. Na první pohled, když jsem je uviděla, tak jsem se zamilovala.. Jsou to opravdu nádherní psi a v budoucnu si je určitě pořídím.
    Chtěla bych se zeptat, jak jsou na to s ostatními psy? Máme doma sedmiletého jorkšíra.. Myslíte, že by s ním vycházel?
    A ještě.. Bydlíme v bytě, takže nebude to na něho moc malé? Svoje místo a klid by měl. Čas mám taky, tak by byl pořád venku a se mnou.
    A když půjdu do školy, tak doma nikdy nebude sám.
    Předem děkuji za odpověď. Mějte se dobře, vy i vlci. :3 :)

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Hodí se do bytu a k dalšímu pejskovi?

      3.8.2017 20:16:46 | admin

      Pokud přijde do styku s Jorkšírkem hned jako štěně, nebude s ním mít problém. Naše Aimée, Infinity i Maverick naše Jorkšírky milují :-)

      Saarloos v ČR bydlí různě. Spousta lidí ho má venku na zahradě, ale i doma - nejen v domečku ale i v bytě v panelovém domě. Pokud je na místech kde bydlí jeho pán šťastný - není v tomto případě důležité, kde to je :-) Saarloos potřebuje mít u sebe svojí "smečku" (páníček s rodinou)

      Je fajn, že by doma nikdy nebyl sám - je dosti demoliční - jeho destruktivní "nálady" trvají cca do jeho 3 let - tak je dobře, že v této době bude pod dohledem... :-)

      Odpovědět

  • Cena očekávaného vrhu?

    29.7.2017 23:21:53 | Jana Grosskopfová

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jaká by byla cena štěněte z vrhu který nyní očekáváte. Popřípadě cenu štěněte že spojení které plánujete na rok 2018?
    Děkuji Grosskopfová.

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Cena očekávaného vrhu?

      30.7.2017 20:05:45 | admin

      zdravím Vás. Cena štěňátek bude 25.000,- Kč bez ohledu na barvu a pohlaví

      Odpovědět

  • starší psi a malé štěně

    29.6.2017 15:51:39 | Valerie

    Dobrý den,
    prosím o radu. Máme dva starší psi, kteří jsou hodní , ale po dovezení štěněte na něj žárlí a tváří se velmi nepřátesky.
    Samozřejmě velké psi hladíme a mazlíme se s nima, nicméně
    zatím se nedaří, aby štěně mezi sebe přijali.
    Poradte prosím.
    s pozdravem Valerie

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: starší psi a malé štěně

      31.7.2017 13:28:27 | admin

      Milá Valerie - Váš dotaz je velmi obecný. Nepíšete, jaké plemeno dospělých psů máte (a jejich pohlaví) také je důležitý jejich věk... totéž platí o štěňátku (rasa a pohlaví). Navíc toto je dotaz na dlouhé povídání :-) Asi nejlepší bude, když napíšete e-mail (viz kontakty) s kontaktem (telefon) na vás... ráda vám zavolám, případně si vy můžete napsat o náš telefon

      Odpovědět

  • Zájem o štěňátko

    9.2.2017 22:19:24 | Vendula

    Dobrý den. Můj text bude asi delší,tak se předem omlouvám. V první řadě Vám musím pochválit webové stránky,které jsou moc krásné,přehledné a Vy v nich působíte moc mile. V druhé řadě bych od Vas chtěla poradit. Doposud jsem měla sen,že si pořídit CSV. Ale nedávno jsem zjistila,že existuje ještě zajímavější plemeno tohoto typu a to je právě SAV. Nyní dostavujeme domek a já už si vybírám chovnou stanici,odkud si vezmu pejska. Jenže čím více pročítám články o SAV,nejsem si jistá,jestli je pro mě toto plemeno vhodné. Měla jsem v plánu budoucího pejska s sebou brát na vyjizdky s koněm po lesích,ale četla jsem,že jsou útěkáři. Je to opravdu velké riziko? Téměř denně v lese vyplaším nějaké zvíře,tak bych pak nerada nahaněla psa. Další věc je,že mám doma malé miminko. Opravdu není agresivní? A poslední věc. Dá se odjet na dovolenou a nechat např. rodiče starat se o něj? Zkušenosti s výcvikem psů nějaké mám,pár let jsem se věnovala výcviku NO,ale to je úplně jiná povaha.. Nepotřebuji,aby mě pes u nohy sledoval,seděl v první vteřině,ale nějakou základní výchovu zvládne? (Z koně se mi nebude chtít dolů pokaždé,když potkám chodce). Pokud mi toto plemeno ,, schválíte,, budu Váš velký zájemce o štěňátko. Děkuji za rady :-)

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Zájem o štěňátko

      31.7.2017 13:30:21 | admin

      Děkuji za pochvalu webových stránek. Každá taková pochvala mě velmi potěší, protože se snažím, aby byli co nejpřehlednější - a nedělám to pro sebe, ale pro lidičky, co moje stránky navštíví :-)

      Víte, občas jsem překvapená, co mi lidi, když k nám přijedou na návštěvu se na vlky podívat, co všechno si o tomto plemeni přečetli - a negativního :-( (že jsou nezvladatelní, poslouchají maximálně jen jednoho člověka, nedají se vůbec vycvičit, utíkají, jsou agresivní.... vše toto pramení pouze z kopírování nějakého blábolu, co někdy někdo napsal a vůbec nic o tomto plemeni nevěděl.

      Uvažujete-li vážně o pořízení Saarloose, doporučuji navštívit osobně Chovatelskou stanici (u nás je kdokoli vítán) Popravdě - není nad osobní zkušenost. Již z první návštěvy pochopíte, že většinu z toho, co jste o SAV četla jsou nesmysly. Mohla bych se o nich rozepsat a opakovat, to co mám již na stránkách (otázky a odpovědi - historie SAV) několikrát napsáno. SAV bude takový, jak si ho páníček "naučí" Je to velmi chytrý pes - u kterého se při výcviku naráží na jeho tvrdohlavou povahu - ale jelikož je to mlsný a "věčně" hladový pes, dá se snadno za pamlsek koupit :-) S přístupem pozitivní motivace dosáhnete toho výsledku, který budete chtít a potřebovat.

      Takže moje rada? Přijeďte - zapomeňte na vše, co jste o SAV četla a udělejte si vlastní názor. Věřím, že budete v mnoha ohledech velmi příjemně překvapená :-)

      Odpovědět

  • Sarlosek

    26.4.2016 0:34:58 | Dáda

    Já mám moc ráda Saarloose, jsou krásní a jejich vlčí geny jim dodávají cosi, co ostatní nemají. Moc ráda bych si jednoho z nich pořídila. Pokud by jste někdo věděl o cokoliv o prodeji těchto psů, kontaktujte mne prosím na emailu: DadaLilie@email.cz
    Děkuji,
    Dáda

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Sarlosek

      31.7.2017 13:31:58 | admin

      Odkaz na klub chovatelů, kde jsou informace o chovatelích Saarloosů :-)
      http://kchmpp.cz/plemena/saarloosuv_vlcak.html

      Odpovědět

  • sháním štěňátko no

    22.4.2016 13:23:17 | Vacíková Vlasta

    dobrý den, chtěli bychom koupit štěňátko pejska no ,aby byl typu rex ,jelikož jsme přišli na velikonoce o ovčáka ,kterému bylo 8 let,a jsme stále celá rodina smutná, my jsme ho moc milovali, měl se u nás velice dobře, ale bohužel ho nemoc skolila.Takže bychom chtěli,aby ho nahradil nový pejsek ,na ,kterého čeká krásná bouda,která je nádherného vzhledu jako srub,doufáme,že se nějaký najde.Děkuji za pochopení a snad se najde, s pozdravem,VACÍKOVÁ.V

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: sháním štěňátko no

      31.7.2017 13:33:21 | admin

      Dobrý den, se štěňátkem Německého ovčáka vám bohužel pomoci nemohu, máme chovatelskou stanici jiného plemene. Pokud však čte někdo tuto zprávu a měl by pro paní štěňátko, mohu na paní dát e-mailový kontakt.

      Odpovědět

  • Poděkování

    17.4.2016 20:08:36 | Dana Grygová

    Dekuji za pozvání. Určitě by jsme ho rádi přijali. Už jsem o vaší krásné smečce říkala synovi a byl nadšený. Jemu se odjakživa líbí ČSV a vaše plemeno neznal. Takže na vaše krasavce by jsme se rádi přijeli podívat z blízka. Jsme z Vrbna a předem by jsme se domluvili na datu a hodině. Děkuji moc a zdravím Dana

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Poděkování

      31.7.2017 13:35:10 | admin

      Budeme se na vás těšit :-)

      Odpovědět

  • Úžasní

    13.4.2016 15:05:00 | Dana Grygová

    Dobrý den, před 14 dny jsem jela do autobusem z Bruntálu a všimla jsem si barevného velkého plotu. Tak jsem se dívala a najednou jsem zpozorněla a uviděla kotce a psy v nich. Nebyla jsem si jista jestli jsou to ČSV, ale v duchu jsem si myslela, že to jsou SAV. Jsou nádherní a netušila jsem, že kousek od nás se tímto plemenem někdo zaobírá. Moc vám fandím. Jsou to nádherní psi. Dnes jsem jela zase do Bruntálu a už jsem netrpělivě vaši stanici vyhlížela. A viděla jsem tam venku běhat roztomilé miminko :-). Tak jsem si hned říkala, že se musím na netu podívat, jestli jsem si to plemeno myslela dobře a našla jsem vás. Já mám doma už 10ti letého evropského saňového psa a o pejsky se zajímám od dětství. Mějte se krásné a ať se vám i pejskům daří. Dana

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Úžasní

      31.7.2017 13:35:58 | admin

      Moc děkujeme za pochvalu :-) Pokud budete chtít, můžete se u nás zastavit na návštěvu a seznámit se s našimi vlky i vlčaty :-)

      Odpovědět

  • Bolt

    27.3.2016 17:28:51 | Majda Koranda

    Dobrý den, mohu se zeptat kam zmizel Bolt?. Psa jsem znala než se dostal k RD. U RD jsem za ním párkrát byla a sledovala jsem jeho životní dráhu.

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Bolt

      31.7.2017 13:36:27 | admin

      Dobrý den, Bolt má nový domov. Soužití s naší smečkou nevyšlo, Bolt nebyl zvyklý žít ve smečce a ani o to neměl zájem - bohužel. Původně jsem ho chtěla dát zpět RD, ale v azylu již pro něj nebylo místo. Tak jsme se rozhodli, že se mu pokusíme najít nový domov. Nyní žije na Ostravsku u našich přátel, kde žije sám jen se svojí lidskou smečkou a je spokojený. O své páníčky se nemusí s nikým dělit a to mu maximálně vyhovuje.

      Odpovědět

  • Já a pes?

    10.2.2016 19:23:14 | Barbora

    Dobry den,
    Moc bych si prala psa, který mne bude nadevše milovat a já jeho.
    Bude mi 12, bydlíme v domečku, původně to byla chata, ale
    je docela jako normalni dum z venku i zevnitr. zahradu mame velkou, ale
    neni oplocena a je to vlastne jeden velky prutky kopec, takze nicmoc.
    Mozna se budeme ztehovat, ale jeste neni nic vymyslene.
    Psa chci jen z toho duvodu, aby to byl muj nejlepsi kamarad na vzdy.
    Docela si troufam dotoho jit, mam precteno plno knizek i veci na internetu.
    Rodice, hlavne tatinek, jsou ale proti, aby jsem mnela psa. Je to velka starost,
    stoji to hodne casu a penez, co s nim az pojedeme k mori, bude sam doma...
    Vsechno je to bohuzel pravda. Jake plemeno by se ke mne hodilo? Nejde mi o vzhled, ale o city a povahu. Na prochazku 1. denne, muze byt delsi, bude max. 3 hod. doma sam, ovsem nebude doma ale na zahrade, doma nesmi byt ani chloupek, tata by mnel v praci velky problem. Takze vevnitr jen maleho a bud nepelichaveho nebo kratkosrsteho. Vetsi by byl na zahrade, jenze nemame plot. Mel by mit rad male deti, bude s nimi zhruba 1. za mnesic v kontaktu. Zadny sportovec nejsem, ale rada si s nim vyjdu na prochazku nebo se probehnout a aportovat. mame na zahrade 3 kocky, tak aby se neporvali, nase kocky preprali i sousedovic bojoveho obriho rotvajlera. Ne moc aktivního, ale ne zas lenocha, který celý den leží na pohovce. Bude rad jezdit autem. Které plemeno se ke mne hodí? A mohla bych vůbec mít pejska? moc díky za případnou odpověď, Bára

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Já a pes?

      31.7.2017 13:36:51 | admin

      Milá Báro, nejsem v situaci, kdy bych ti mohla cokoli doporučovat. S pořízením pejska musí v prvé řadě souhlasit rodiče. Pokud ale nemáte pozemek oplocený, volila bych plemeno, které je vhodné do bytu. Z plemen, kteří nepelichají je pro tebe vhodný asi Jorkšír... Vydrží být doma sám i několik hodin, není to žádný demoliční jedinec. Ani toho moc nesní, takže i na výživu by to nebylo zas až tak drahé. I jeho pořizovací cena není tak veliká jako třeba u větších plemen. A celkem smadno, pokud pojedete na dovolenou se dá někdo z rodiny či přátel přesvědčit na jeho hlídání :-). Bez oplocení vašeho pozemku bych určitě do velkého psa nešla. Problém s případným útěkem můžete mít nejen vy, ale i samotný pejsek

      Odpovědět

  • Lucie

    18.8.2015 18:47:45 | Lucie

    Dobrý den
    Chápu Vaše obavy ohledně splácení. Neznáme se že :-) Tedy počkám než ušetřím potřebnou částku. Ráda bych se ještě zeptala jestli mají SAV problém být sami po dobu nutnou kterou člověk tráví v práci. Děkuji za vstřícné odpovědi.

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Lucie

      31.7.2017 13:37:49 | admin

      Luci, SAV se musí vše naučit. Takže ano, pokud ho na tuto situaci budete připravovat, nebude s tím mít problém. Jen se nesmí nudit. Pokud bude, najde si zábavu, která se vám ale nebude muset líbit....

      Odpovědět

  • Lucie

    17.8.2015 18:51:24 | Lucie Vaněčková

    Dobrý den.
    Děkuji za odpověď co se týká venčení. Měla bych ještě jeden dotaz, velmi bych si přála štěňátko SAV ale pořizovací cena je na mě upřímně docela vysoká nelze uvážit nějaký splátkový kalendář? V otázkách už se paní ptala minulý rok, tak si jen ověřují jestli je to stále tak jak jste psala. Děkuji.

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Lucie

      31.7.2017 13:38:14 | admin

      Dobrý den Lucko,
      pořídit si pejska na splátky je dost problém - dokážu sepsat kupní smlouvu i na splátky ale nikdo mi nezaručí, že splátky budou placené dle domluvy. Protože pokud nebudou, tak co... vezmu si zpět štěně? Vždyť to ublíží "jen" samotnému pejskovi, který za nic nemůže. A soudní cestou? To je v ČR na dlouhé lokte.... Navíc - ne každý zvládne platit splátky za pejska a k tomu mu (finančně) poskytnout vše, co potřebuje: Kvalitní stavu (cca 1.200,- Kč/měsíčně a je jedno, jestli budete krmit kvalitními granulkami nebo budete Barfovat), odpovídající veterinární péči včetně všech povinných (a i nepovinných) očkování,doplňky stravy a vitamíny.... v neposlední řadě také platit poplatky za psa.... a to se vůbec nezmiňuji o vhodném prostoru, který také stojí nemalé peníze. Tohle není útok na vás, jen si spousta budoucích zájemců toto vůbec neuvědomuje. Jak jsem již psala, pejsek je závazek na hodně dlouhou dobu (i 20 let) a co se týká financí, není to jen o jeho pořizovací ceně.... bohužel. Protože znám spoustu lidí, kteří by byli skvělí páníčci, ale nemohou si to finančně dovolit....
      Navíc v dnešní době je spousta společností a bank, která nemá problém poskytnout úvěr - půjčku do výše 30.000,- Kč. Pokud je člověk bonitní (a to může ověřit pouze banka) tak s půjčkou by neměl být problém :-)

      Odpovědět

  • SAV v byte, zmena prostredi a jizda autem

    17.8.2015 9:09:07 | Lukáš Vanžura

    Dobrý den,
    Přemýšlím, že bych si pořídil štěňátko Saarloose, ale nejdřív se chci ujistit, že pro něj mám vhodné prostředí, ve kterém by mu bylo dobře. Chtěl bych Vás poprosit, jestli byste mi prosím odpověděli na pár dotazů :)
    1) Bydlím ve městě v bytě, ale časem bych se chtěl přestěhovat do rodinného domku se zahradou, tak mě napadlo jak by SAV zvládl stěhování do nového prostředí, na které není zvyklý?
    2) Je možné Saarloose naučit jízdě autem? Rád jezdím o víkendech na chatu, která je vzdálená 2h jízdy autem a samozřejmě bych ho rád bral se sebou do tamější krásné přírody. Také bych ho chtěl brát na vycházky do lesa za městem, ale jediný způsob jak se tam dostat je opět autem.
    3) Momentálně jsem sám, tak mě napadlo, jak by SAV přijal nové "členy smečky" (partnerku, děti), kteří mi budou blízcí.
    Předem děkuji za odpovědi a přeji pěkný den :)

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: SAV v byte, zmena prostredi a jizda autem

      31.7.2017 13:38:53 | admin

      Dobrý den,

      1) SAV lpí hlavně na svém páníčkovi. Takže stěhovaní z bytu do domečku by pro něj neměl být problém

      2) Saarloos se musí naučit jízdu autem. Určitě je vhodné nejdříve volit kratší trasy (po uskutečněné cestě ho odměnit pamlskem a pochválit ho, jak to krásně zvládl) Také je dobré ho vozit na místa, kde se mu bude líbit (příroda a pod... neučit ho jezdit v autě jen při návštěvě veterináře a podobně...) Budete mít vyhráno, pokud si jízdu autem spojí s příjemnými zážitky :-)

      3) Tady bude hodně záležet na vás.... pokud ho zvyknete spát s vámi v posteli a po "příchodu" partnerky ho z postele vyhodíte, jistě ji nebude mít rád. Pokud se příchodem nového člena rodiny pro něj nic nezmění (k horšímu) nebude mít s příchodem nového člena žádný problém.

      Odpovědět

  • SAV

    16.8.2015 14:43:54 | Lucie Vaněčková

    Dobrý den, zajímalo by mě jak je to u SAV v bytě se cvičením na psí zachůdek a venčením? Děkuji.

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: SAV

      31.7.2017 13:39:14 | admin

      Dobrý den, je to stejné jako s jiným štěňátkem. Všichni naši SAV (krom naší odchovankyně Amber) byli s námi do cca 7 měsíců doma v bytě. S naučením na jejich toaletu a později i s úplným venčením jen venku nebyl problém. Možná právě u SAV je to jen o větší trpělivosti. Když si je nyní bereme z nějakého důvodu domů, psí toaletu pro SAV nepotřebujeme, vždy nás na nutnost vyvenčení upozorní (prostě jsou ke dveřím a štěknou :-)

      Odpovědět

  • Dobrý den,

    8.5.2015 21:41:22 | Vendy

    chtěla jsem se zeptat jak SAV vycházejí s kočkami? Máme totiž jednu doma a chtěli bychom si pořídit štěňátko :) naše kočka je na psy zvyklá - spí v pelíšku s naší fenkou zlatého retrívra.
    Děkuji za odpověď

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Dobrý den,

      31.7.2017 13:39:38 | admin

      Dobrý den Vendy,
      ono se asi u žádného plemene nedá všeobecně říci, jak je to s jednotlivými vlastnostmi... co se týká koček - my kočky nemáme a naše Aimée je nesnáší (nikdo ji to neučil) ostatní naši psi - Infinity, Amber i Yack si koček vůbec nevšímají... Pokud si koupíte štěňátko (a myslím nejen SAV) a s kočičkou bude vyrůstat, problém mít určitě nebudete. Horší by nejspíše bylo donést si domů kotě, když už by jste měli doma cca 2 letého SAV, který kočičku nikdy předtím neviděl... ale i tak, nemám zkušenost, že by některý z mých SAV by se jen chtěl pokusit ublížit jakémukoli mláděti kteréhokoli druhu..... Pokud máte doma již dospělou kočičku a štěně přijde do rodiny, kde již tato kočička bude součástí "smečky" nebude mít problém s jejím přijetím. Navíc kočka je chytrá, na "obranu" používá své drápky a to SAV fakt nemusí :-)

      Odpovědět

  • pes

    28.4.2015 19:42:42 | Renata

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli může být SAV s jiným pejskem.
    Děkuji

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: pes

      31.7.2017 13:40:01 | admin

      Dobrý den paní Renatko,
      Saarloos všeobecně miluje psy. Moc rád je ve společnosti svého druhu, ale pokud by si měl vybrat, zda bude sám, nebo bude mít kamaráda - pejska - jiné rasy, vždy si raději zvolí tu druhou možnost :-)

      Odpovědět

  • Spl.Kalendář

    10.10.2014 11:17:38 | Andrea

    Dobrý den,Když bysme se rozhodli u Vás koupit štěňátko,existuje u Vás i splatkový kalendář? Vím,že to u mnoha CH.stanic byvá,tak by mě to zajímalo.:)
    Děkuju za odpověď :)

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Spl.Kalendář

      31.7.2017 13:40:24 | admin

      Zdravím Vás,
      co se týká prodeje na splátky, tyto naše CHS nenabízí. Bohužel pořídit si pejska není jen o jeho pořizovací ceně. A čím je pejsek větší, tím jsou vyšší i náklady, které k životu potřebuje. (veterinární péče, strava, doplňky stravy a pro mnohé majtele i další výdaje spojené s uchovněním)

      Odpovědět

  • čsv

    10.6.2014 12:29:22 | Tereza D

    sama paní Soukupová má smečku čsv :D určo dle ní nejsou samotáři co neocení druhé čsv nebo setkávání snimi. článek od ní znám víc než dobře, stejně jako znám paní Soukupovou ( rodiče mojí 1 feny byli oba z Molu Es) její článek vyznívá jinak a saw - Saarloos Wolfdog pokud si dobře pamatuji originální název.

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: čsv

      31.7.2017 13:40:42 | admin

      nejdříve k názvu - ano, máte pravdu, originál název je Saarloos Wolfhond, a od r. 1993 také Saarlooswolfhond nebo Saarloos Wolfdog. Jsme ale v čechách, a tady saarloose nazýváme Saarloosův vlčák (SAV)
      Co se týká srovnáví ČSV a SAV, je v článku čerpáno převážně ze zkušeností právě p. Ing. Soukupové, ale také chovatelů ze zahraničí (převážně Německa) Paní Ing. Soukupová článek a vlastně celé WEBovky kontrolovala, aby v něm nebyly nesmysly... Na některé chyby narazila a ty se ještě před spuštěním WEBu odstraňovaly. Navíc bych asi měla zdůraznit, že je hned v úvodu napsáno "LAICKÉ" srovnání. Nečekám, že kdokoli po přečtení na tomto základě bude prohlašovat, že je jen "toto absolutní pravda" Tak jako každý člověk je jiný a každý jednotlivec se v lidské "smečce" chová jinak, taktéž je to i u psů. Opět zdůrazňuji, že každý má svůj názor a konkrétně v této věci bych byla moc opatrná v kritice nazývat někoho, že píše blbosti. To co vy dnes nazýváte blbostí, může být zítra VAŠE osobní zkušenost. Respektuji Váš názor, který je jiný a Vy udělejte totéž.

      Odpovědět

  • srovnání čsv a saw

    8.6.2014 17:26:26 | Tereza D

    u srovnání čsv x saw máte u čsv pěknou blbost :)
    -nepotřebuje být v kontaktu s jinými ČSV a je k jiným psům obezřetný a přísný

    čsv je velmi smečkové zvíře, jsou to rasisti kteří si s jiným plemenem tak nepohrají( Ani s většinou Saw, jsou oproti nim moc hrrr, koušou se, srážejí k zemi, vrčí u toho)
    . Milují vycházky kde je více čsv , ocení to více než bandu ovčáků, retrívru atd

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: srovnání čsv a saw

      31.7.2017 13:41:06 | admin

      Vážená paní/slečno,
      1. zkratka Saarloosova vlčáka je SAV a ne SAW :-)
      2. Pokud vy máte jinou zkušenost, než je zde popsána, prosím.... nevím jak dlouholetá jste chovatelka ČSV a SAV. Tyto poznatky načerpala z vlasního chovu p. Ing. Soukupová, která je snad jediná (pokud není pravda, omlouvám se ostatním) chovatelka v ČR, která má osobní zkušenost s chovem ČSV (troufám si říci, že má jednu z nejlepších chovek v ČR - z Molu Es) a byla také chovatelkou právě SAV. Nedám na její zkušenosti a rady dopustit. Já osobně ČSV nechovala, byla jsem pouze u chovu NO.

      Takže jak mám v úvodu napsáno:
      " Pokud však někdo napíše svoji zkušenost, která bude jiná než ta Vaše, podělte se zde o ni, ale to nemusí znamenat, že ten druhý nemá pravdu" :-)

      Odpovědět

  • Návštěva

    10.3.2014 13:05:13 | Jan

    Dobrý den,
    mám na Vás dotaz, jestli je možné nezávazná návštěva Vaší chovatelské stanice a podívat se na pejsky.
    Děkuji za odpověď

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Návštěva

      31.7.2017 13:41:29 | admin

      Jasně! Návštěvy jsou u nás vítány. Jen upozornění - nejezděte ve svátečním
      Naše vlčice jsou až moc přátelské, takže volte venkovní oblečení, které může být ušpiněno!!

      Odpovědět

  • Potřeby psa

    26.2.2014 17:07:37 | Tereza

    Zdravím,
    Saarloosův vlčák se mi opravdu zalíbil, ale mám pár docela zásadních otázek:

    1. Máme rodinný domek se zahradou a pes by nesměl být doma. Dokáže žít venku v kotci, nebo by to pro něj bylo spíše utrpení?

    2. Chodím do školy a pes by byl bohužel až do dopoledne sám nebo by za ním občas přišel jiný člen rodiny, ale nemohl by u něj být moc dlouho. Vadilo by mu to hodně?

    3. Je opravdu vázán jenom na jednoho člověka, nebo si jich dokáže oblíbit i více?

    4. Četla jsem, že na výcvik obrany tento pes není, to je mi jasný. Ale bavilo by ho třeba agility nebo je na to až moc svůj?

    Máme teď doma pejska, ale už je mu jednadvacet let (což je opravdu úctyhodný věk) a pomalu se připravujeme na to, že jednou odejde. :( proto jsme si říkali, že bychom si pro zmírnění bolesti mohli pořídit nové štěňátko. už dlouho mluvíme o ČSV ale nedávno jsem objevila tohle plemeno a úplně mě okouzlilo. Jenom pořád nevím jestli by on byl stejně šťastný jako my.
    předem díky za rady :)

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Potřeby psa

      31.7.2017 13:41:52 | admin

      Dobrý den Terezko, i u Vás začnu s odpověďmi popořádku.....

      1. Řekla bych, že v česku je to tak půl na půl. Polovina žije v bytech, druhá polovina v kotcích... ani jedna z možností není lepší či horší, každá má své zastánce i odpůrce a své klady i zápory. Já osobně se přiznám, že žít v bytě se SAV je veliké dobrodružství, kdy majitel bytu nikdy neví, jak to dopadne :-) Já sama byla velikým odpůrcem kotců, ale dnes i moje dvě fenky bydlí právě tam. Naopak, když chci holky mít doma (např. silvestr, je to pro starší Aimée již nepřirozené a chce jít ven, kde je její "doma" a ona ráda ňufá nové pachy. V bytě ji to dlouho nebaví. Miluje prostor a čerstvý vzduch.... Troufám si říci, že SAV se bude nejlépe cítit tam, kde bude zvyklý... nemá rád změny, a pokud si zvykne na to bydlet v kotci, bude tam spokojený. Jen tam nesmí být zavřený pořád... má rád volnost a potřebuje jako každý velký pes prostor a pohyb.... a také kontakt se svým páníčkem... :-)

      2. Pes chvíli (dopoledne) v kotci být sám vydrží. Je mnoho páníčků, kteří musí chodit do práce a tohle se prostě nedá ovlivnit. Pes si zvykne na to být v určitý čas sám, ale určitě je dobré mu po dobu, kdy bude sám - dát mu příležitost se něčím zabavit. SAV se nerad nudí a pokud se nudí, tropí vylomeniny :-)

      3. O SAV se říká, že je to pes jednoho pána. V naší rodině si Aimée oblíbila mého muže, Infinity - Finý zase mne. Ani na jednu jsme "netlačili" aby měla za pána konkrétní osobu. To ovšem neznamená, že třeba Aimée mě nemá ráda, nebo že se mnou netráví čas... jen v určitých situacích volí spíše společnost mého muže, ale mazlit se chodí i za mnou a hraje si se mnou, i když je muž nablízku. Jen z něho má větší respekt a více ctí jeho autoritu. Nebojte, SAV miluje všechny členy rodiny, pokud se k němu chovají pěkně.

      4. Víte, co SAV to originál.... nelze jednoznačně říci, že SAV se nehodí na výcvik. Jeho výcvik je možný (původně mělo toto plemeno sloužit právě k tomu, aby lidem pomáhali) Někteří prošli výcvikem a stali se vodícími psy nebo zvládli výcvik jako pes "záchranář" Jeho výcvik je težší nejen z důvodu jeho větší tvrdohlavosti ale i pro větší plachost, než je tomu třeba u ČSV. Pokud budete chtít pejska SAV něčemu naučit, počítejte s tím, že vás to bude stát více energie, než když by jste se věnovali výcviku pejska, který byl k tomuto účelu vyšlechtěn.

      SAV bude vždy šťastný v rodině, která ho bude milovat a méně mu bude záležet na prostředí. Pro SAV je nejdůležitější jeho rodina - ať psí nebo lidská. Potřebuje lásku. Vše ostatní je méně důležité.

      Odpovědět

  • rezervace štěňátka

    22.2.2014 19:36:29 | Lucka L.

    Dobrý den,
    měla bych zájem o štěně Saarloosova vlčáka. Mám několik dotazů:
    1. Pokud si u vás štěně rezervuji, je nutné zaplatit nějakou zálohu?
    2. pročítala jsem si spoustu článků o saarloosech i o jejich nemocech. Jak je to s přenašečstvím nemocí - jedná se mi o DM a Dwarf?
    3. Pokud si štěně rezervuji u vás - musím si na stránkách sledovat narození štěňátek nebo budete zájemce informovat?
    4. Jméno si můžeme zvolit sami?
    5. Za jakou dobu po narození si budou moci zájemci štěňátko odvést domů?
    6. Cena fenek a psů je opravdu stejná?
    7. Je stejná cena i co se týká barev?
    8. Jak, kde či kdy zjistím, jestli je koupené štěňátko zdravé (opět mám na mysli DM a Dwarf)

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: rezervace štěňátka

      31.7.2017 13:42:59 | admin

      Dobrý den Luci,
      Zde máte odpovědi na Vaše dotazy:
      1. v naší chovatelské stanici se záloha na rezervaci štěňátek neplatí. Ta může být požadována až po narození a konkrétní rezervaci psího miminka. Nezávaznou rezervaci je možné kdykoli zrušit

      2. Co se týká Dwarf a DM - toto se řeší ještě před nakrytím konkrétní fenky. Pokusím se to napsat "neodborně - polopaticky" Jedinci SAV jsou buď: N/N - zcela čistí na gen způsobující onemocnění (DM, Dwarf) nebo N/DM či N/ZW - jedná se o tzv. přenašeče, jejich jeden gen je postižený, tito psi ale neonemocní a pak jsou tu DM/DM či ZW/ZW - tito psi mají oba geny nemocné a je předpoklad, že mohou onemocnět tou určitou nemocí (ale nemusí) Proto se jedinci, kteří mají jeden postižený gen kryjí s jedinci, kteří budou na to konkrétní onemocnění čistí. V tomto případě se narodí jedinci buď čistí ("vezmou" si od každého rodiče čistý gen) nebo budou "pouze" přenašeči (od zdravého rodiče si "vezmou" zdravý gen a od rodiče přenašeče ten nemocný. V nejhorším případě se narodí jen přenašeč, který dál může být použit k chovu, jen se mu musí hledat čistý jedinec. Přenašeči jsou ale stejně kvalitní psi jako psi čistí.

      3. pokud dojde v naší chov. stanici k rezervaci štěňátka, nemusíte sledovat na stránkách zda se již miminka narodila, o nakrytí fenky i narození miminek bude každý zájemce informován e-mailem. Proto je i lepší si rezervaci udělat prostřednictvím e-mailu na vera@korytakova.cz

      4. Pokud si bude nový majitel přát, vybrat si může jméno sám. Bude však omezen (podle počtu vrhu v chovatelské stanici) začátečním písmenem. (první vrh "A", druhý vrh "B" - i pokud bude od jiného páru.... atd.) Ovšem nevadí, když si doma pak pejska přejmenujete a volat na něj budete úplně jiným jménem. Jen na výstavě bude pejsek zapsán pod takovým jménem, který bude uveden v PP (průkaz původu)

      5. i doba je individuální, určitě by to nemělo být dříve než za 7 týdnů, doba ale může být i pozdější, záleží na "připravenosti" pejska opustit svoji maminku (hlavně umět se sám najíst.... )

      6. - 7. Cena štěňátek je opravdu stejná bez ohledu na barvu či pohlaví

      8. Naše chovatelská stanice bude zájemcům poskytovat tuto službu - za poplatek cca 1.500,- Kč si budete moci nechat otestovat vámi vybrané štěňátko. Výsledky těchto testů dostanete samozřejmě ke štěňátku. Testy ale budou prováděny pouze 1x, tzn. že pokud zájemce testy odmítne a pak si toto rozmyslí (mezitím už testy ostatním zájemcům budou provedeny) nebude možno toto "dodělat" za výše uvedenou cenu. Jen test na DM v laboratořích www.laboklin.cz stojí kolem 2.500,- Kč

      Doufám, že byla odpověď pro vás dostačující a děkuji za návštěvu mých stránek

      Odpovědět

      • Re: Re: rezervace štěňátka - Upřesnění odpovědi na dotaz Lucky L

        8.8.2017 9:29:31 | Lenka Bonczková

        Chtěla bych jen upřesnit, že pokud je SAV DM/DM (tzn., má obě varianty zmutovaného genu), opravdu může, ale nemusí v průběhu života onemocnět. A pokud se dále zkombinuje s čistým jedincem, tak ani jeho potomci nebudou pozitivní (nemohou onemocnět). Ale pokud se narodí štěně ZW/ZW narodí se již nemocné. Většina z těchto štěňat se narodí mrtvá nebo zemře první týden po porodu. Pokud přežijí, rozdíl v růstu začíná být patrný kolem 4 týdne věku... (Rozdíl ve váhovém přírůstku je patrný okamžitě.) To jen pro upřesněnou... Avšak je opravdu třeba upozornit, že jelikož máme v současné době stanovené přísné podmínky, za jakých je možné chovat SAV a kombinovat mezi sebou partnery s přihlédnutím na tyto nemoci, není již možné, aby se narodilo štěně DM/DM nebo ZW/ZW. A opravdu přenašeč je též přínosným jedincem do chovu jako je ten čistý a není se třeba bát, že by v průběhu života onemocněl.

        Odpovědět

  • Stene

    25.1.2014 10:34:57 | Barbora

    Dobry den, chteli bysme si tak do dvou let poridit stenatko saarloosova vlcaka, ktere dlouho chceme, ale cekame az budeme mit i my vhodne podminky pro pejska. Chtela bych se zeptat, jak se v takovem pripade postupuje, jestli mame napsat chovne stanici, ze mame zajem a cekat? Dekuji :)

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Stene

      31.7.2017 13:43:31 | admin

      Dobrý den,
      moc mě potěšil váš dotaz, hlavně to, že opravdu před koupí pejska zvažujete, zda k tomu máte vhodné podmínky. Můj názor na to, že je lepší si štěňátko rezervovat v chovatelské stanici pramení z mé zkušenosti, kdy já jsem si svoji Aimée koupila až na třetí pokus a čekali jsme (od rozhodnutí si zakoupit fenku SAV) na ni skoro 2 roky. Ani s druhou fenkou to nebylo jednoduché - tady jsme dokonce v ČR nepochodili vůbec a nakonec jsme si ji dovezli až z Francie ( fenka nás v tomto případě vyšla na 50.000,- Kč) Může se stát, že v době, kdy si budete chtít psí miminko zakoupit budou štěňátka lehce k dispozici, ale ..... nemusí být dostupné pohlaví nebo barva, o kterou by jste měli zájem. Určitě je dobře se nezávazně domluvit s chovatelelem SAV a ten vám určitě rád napíše, že se chystá ke krytí a vy na základě doby, kdy tato zpráva přijde se rozhodnete, zda budete chtít štěňátko z tohoto vrhu nebo počkáte na další. (fenka může mít pouze vrh 1x do roka, fenky SAV obvykle také hárají pouze 1x ročně a také se může stát, že fenka nakrytá nebude - nepovede se to, i to už se stalo) Vyberte si chovatelskou stanici a oslovte je. Jistě vám rádi vyjdou vstříc a pokud ne, obraťte se na jinou.

      Naše chovatelská stanice s tím určitě nemá problém, již evidujeme zájemce na štěňátka SAV

      Odpovědět

  • gratulace

    9.12.2013 9:16:36 | jana rosenbergova/ailin

    Ahoj Verko, gratuluji k nové fence. Je moc krásná a určitě bude velkým přínosem pro tvoji chovatelskou stanici. Těšíme se až jí uvidíme na živo :) doufám, že to bude brzo na nějaké výstavě..

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: gratulace

      31.7.2017 13:43:58 | admin

      Janičko, děkuji. Jo jo, je krásná, s Aimée jsou již kámošky ale zatím vydá za dvě demoliční čety ! :-) Zlatá Aimée

      Odpovědět

  • kolik stojí štěňátko?

    7.12.2013 19:59:17 | Natálie

    dobrý den chtěla jsem se zeptat od kolika korun se pohybuje cena za jedno štěňátko saarloosova vlčáka. Děkuji :)

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: kolik stojí štěňátko?

      31.7.2017 13:44:27 | admin

      Zdravím Vás,
      tohle je poměrně složitá otázka. Cena je závislá na mnoha aspektech. Cena v zahraničí je větší než v ČR (1300 - 1700 Euro) Pokud se ptáte na cenu v ČR i ta bude závislá na chovatelské stanici - jejích fenkách a výběru krycího psa, může být závislá i na počtu narozených štěňat (ale nemusí). Určitě bude nejlepší, když se budete na cenu informovat u příslušné chovatelské stanice, ze které budete štěňátko chtít.

      Ještě bych chtěla dodat, že nejspíše nepočítejte s tím, že se "rozhodnete" zakoupit si štěňátko Saarloose a ihned si jej budete moci odvést. V ČR je nejen málo chovatelských stanic ale není ani jednoduché "odchovat" mláďata SAV. Určitě si po vašem rozhodnutí pořídit si štěňátko Saarloosova vlčáka ve vámi vybrané chovatelské stanici nějaké rezervujte

      Odpovědět

  • Bonitace x PP psa

    27.10.2013 8:52:57 | Denda

    Ahoj :) Chtela bych se zeptat. Dostala se ke mě fenka NO z utulku s tetovacim cislem.Puvodni majtel se jí udajně zřekl. Jak se postupuje když ji chci vyřídit pp? V tom formuláři je toto - Číslo zápisu a zkratka plem. knihy:........... To bohužel nevím jak vyplnit:( Dale co je treba všechno k Bonitaci? Je třeba mít nějaké speciální zkoušky atd? diky za odpoved:) vim ze to tu nepatri ale predtim když tu byla diskuze tak tu psalo myslím hodne zkušenych lidi :) Mohli by jste poradit??

    Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    • Re: Bonitace x PP psa

      31.7.2017 13:44:46 | admin

      Ahoj Deni, ve tvém případě asi bude nejlepší obrátit se přímo na klub chovatelů NO, oni sami ti řeknou, co vše budeš potřebovat jak k vystavení duplikátu PP, tak i co vše budeš potřebovat k uchovnění.
      stránky NO: http://www.ceskyklub-no.cz/
      e-mail, kde by ti mohli poradit: agi.max@seznam.cz (Renata Novotná a Petra Nováková)

      Odpovědět

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.